Jak wzbogacić dietę u dzieci o warzywa?

0
219
views

Wiosna powoli chyli się ku końcowi. Przed nami przesilenie i początek lata. To wymarzony czas dla fanów polskich owoców i warzyw. Większość dorosłych potrafi w pełni docenić smak i zalety płodów natury. Dzieci natomiast na samą myśl o zjedzeniu brokułu lub (nie daj Boże) brukselki dostają białej gorączki i wszczynają bunt na miarę historycznej Rabacji Galicyjskiej. O tą sprawę warto jednak walczyć bo ceną są zdrowe nawyki naszych pociech. Istnieje kilka sprytnych metod aby wzbogacić dietę najmłodszych w drogocenne wartości odżywcze warzyw i owoców.

Dieta warzywna – horror z przeszłości

Staropolski przysłowie ludowe mówi: Zapomniała krowa jak cielęciem była. W tym wypadku idealnie się ono sprawdza. Kto z nas nie pamięta jak rodzice wymuszali jedzenie nieatrakcyjnie wyglądających, ohydnych w smaku i zapachu gotowanych warzyw. Podstawowy błąd wynika ze sposobu przygotowania i podania jarskich potraw. Pamiętajmy o tym, że zarówno dorośli jak i dzieci w pierwszej kolejności smakują oczami. Warto zatem, aby maluszka była urozmaicona i bogata w różnokolorowe warzywa i owoce. Każda sałatka wielowarzywna stanie się atrakcyjniejsza jeśli wzbogacimy jej wygląd żółtą jak słońce kukurydzą i krwiście czerwonymi ziarenkami granatu. Uczmy dzieci także nowych smaków stopniowo dodając ziół i przypraw, które podbiją smak i zapach codziennej diety.

Dieta małych kucharzy

Aby oswoić dzieci z dietą owocowo-warzywną warto zaprosić je do wspólnego przyrządzania potraw. Dobrym pomysłem na lato jest wspólne przygotowania owocowych lodów. W tym celu można użyć truskawek, poziomek, jagód, moreli czy brzoskwiń. Owoce powinny być dojrzałe i słodkie. Dla nadania aksamitnej konsystencji warto dodać banana i razem zmiksować. Masę można dodatkowo posłodzić miodem i dodać ulubione bakalie. Gotowy deser należy wstawić do zamrażarki. Aby uatrakcyjnić ich kształt można masę przelać do dostępnych w sklepach foremek do lodów bądź też zastosować kubeczki po jogurcie. Żaden deser, nawet najbardziej wykwintny z drogiej cukierni, nie będzie tak smakował dziecku, jak wspólnie przyrządzone z rodzicami lody. Wspólne kucharzenie jest zarazem doskonałą zabawą, jak i świetną metodą na wzbogacenie diety maluszków o drogocenne warzywa i owoce.

Zdrowa dieta bogata w fantazje

Sprytnym sposobem na urozmaicenie diety najmłodszych jest pobudzenie fantazji. Brokuł może być przecież drzewem z magicznego lasu, zaś patison tajemniczym statkiem UFO. Kształt owoców i warzyw pozostawia wielkie pole do popisu. Wystarczy uruchomić swoją wyobraźnię i zaprosić do tej zabawy dzieci. Ciekawym doświadczeniem może być też układania z plasterków rozmaitych kształtów. Kawałki brzoskwini i jabłka mogą stworzyć piękną różę, a kawałki pomarańczy złociste słońce. Można także zaserwować maluszkowi fantazyjne pomidorki papryczkowe. Kształt tych mini owoców jest nieco bardziej wydłużony niż popularnych pomidorów koktajlowych. Dostępne są też w dwóch kolorach- żółtym i czerwonym. Z dziewczynkami można ułożyć z nich piękny kwiatek z łodyżkami z pietruszki, a później wspólnie zjeść. Chłopców można natomiast przekonać, że to tabletki mocy dzięki którym będą silni i sprytni jak spiderman lub inny komiksowy bohater.

Nauka zdrowych nawyków żywieniowych i urozmaicona dieta są obowiązkiem rodziców. To mama i tato stanowią wzór dla dziecka. Dorośli powinni dawać dzieciom dobry przykład i sami pałaszować dania na bazie naturalnych składników. Niewiele potrzeba aby wspólna dieta rodziców i dzieci była bogata w owoce i warzywa. Wystarczy przecież klika sprytnych trików, parę dobrych pomysłów i odrobina spędzonego razem czasu. Wszakże korzyścią ze wspólnego kucharzenia i serwowania potraw jest nie tylko zdrowa dieta ale także budowanie więzi i wzbogacanie fantazji młodego pokolenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here