Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia

0
213
views

Wiele mówi się o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Dlaczego tak jest? Jakie pokarmy spożywać rano, które są najważniejsze dla naszego organizmu? Dlaczego też powinniśmy pamiętać o śniadaniu?

Codzienny pośpiech, brak czasu, życie w stresie i napięciu powodują, że niestety zapominamy o śniadaniu. Dlatego pierwszym krokiem dla wielu z nas jest to, aby śniadanie w ogóle pojawiło się w naszym menu. Dlaczego? Śniadanie inicjuje uśpione po nocy procesy trawienne oraz reguluje metabolizm na resztę dnia. Można powiedzieć, że nasz organizm funkcjonuje według pewnych prawidłowości. Jeśli zaś nie spożywamy śniadania to możemy mieć problemy z koncentracją, odczuwać spowolnienie reakcji oraz posiadać obniżony nastrój. A wynika to z uśpionych procesów metabolicznych. Różnicę zauważą wyraźnie osoby, które jedzą śniadania, i które pominą ten posiłek. Organizm będzie domagał się niezbędnych kalorii, które potrzebne są do pobudzenia naszej aktywności.

Aby śniadanie w ogóle miało sens należy w trakcie jego spożywania zapewnić naszemu organizmowi przynajmniej 20% dziennego zapotrzebowania składników odżywczych (około 400-600 kcal). Co może składać się na śniadanie?

  • może to być białe pieczywo, z plasterkiem wędliny oraz kawałkami warzyw (sałata, pomidor, seler naciowy, rukola itp.) oraz herbata, kawa
  • może to być miska musli (płatki owsiane z kawałkami owoców i rodzynkami) z mlekiem lub jogurtem

Tak naprawdę kompozycji śniadaniowych jest tak dużo jak waszych pomysłów. Wybieraj takie, aby starczyło ci czasu na ich przygotowanie oraz aby były zdrowe.

Różne badania wskazują, aby w śniadaniu nie brakowało produktów białkowych. Szczególnie w przypadku osób, które uprawiają aktywnie sport. Samo zaś białko zawarte w różnych produktach ma pozytywny wpływ na nasz organizm, ponieważ powoduje, że stężenie glukozy we krwi rośnie wolniej, a to oznacza, że nie odczuwamy tak gwałtownie sytości, zaś łaknienie pojawia się znacznie później. Skutkuje to także faktem, że nie podjadamy między posiłkami i nie dostarczamy organizmowi niepotrzebnych kalorii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here